26 Ocak 2015 Pazartesi

DİYETTE NE YİYEBİLİRİZ ?




Diyet yapanların genel sorununun, evirip çevirip aynı tarz yemekleri yemek zorunda hissetmeleri olduğunu düşünüyorum. Aslında bu durum bir diyetisyen olarak benim de canımı sıkıyor. Danışanlarıma daha konforlu diyet yapabilmeleri için çözümler arıyorum. Benim de özel hayatımda severek tükettiğim, kalorisi düşük ama inanılmaz lezzetli alternatiflerim var.  bunları instagram üzerinden de paylaşıyorum ama en favori olanlarını burada diyet takipçileri ile de paylaşmak istedim. Diyetim lezzetsiz diyenlere inat, doyarak ve keyif alarak nasıl yemek yenir işte size kanıtı. 



Et, salata,ekmek yemekten sıkıldıysanız size müthiş bir seçenek sunuyorum. Kendinize  Tavuklu sebzeli kepekli dürümü deneme fırsatı verin. Vazgeçemeyeceğiniz bir diyet alternatifi olacağına eminim. Erkek hastalarıma 1 adet bol malzemeli dürüm veriyorum. Maalesef biz kadınlar daha yavaş çalışan metabolizmamız yüzünden bira daha dikkat etmeliyiz. Ya bol malzemeli olanın yarısını yiyelim yada içinin malzemesini biraz az tutalım. Tavuğu az sebzesi bol dürüm bize kesinlikle uygun. Malzemeler şu şekilde; hemen hemen her markete bu kepekli lavaşlardan bulmak mümkün. 1 adedi yaklaşık 2 tam dilim ekmek enerjisine sahip. Kepekli oluşu daha erken doymanızı ve yediğinizde inanılmaz tokluk hissi yaşamanızı sağlıyor. Ben kendi dürümümde kalorisi düşük olan biberleri kullandım. Tercihe göre mantar, kabak, patlıcan, ıspanak, domates, haşlanmış brokoli gibi bütün sebzeleri rahatlıkla kullanabilirsiniz.  2-3 adet yeşil, 2-3 adet kırmızı biberi yağsız olarak soteleyin. Tavuklarınızı baharatlayarak pişirin. Hazır kullanmak istiyorsanız banvitin veya keskinoğlunun tavuk dönerleri satılıyor. 100gr tavuk döneri  ısıtın. Lavaşınızı ısıtın(tost makinesi kullanabilirsiniz. İçine tavuklar, sotelenmiş sebzeler, çiğ sebzeler(domates, yeşillikler) doldurun. Çok az ketçap da kullanabilirsiniz. Yanında bir maden suyu ile birlikte afiyetle tüketebilirsiniz.


Diyetlerimde yazmayı çok sevdiğim bir diğer alternatif yemek de omletlerdir. Sürekli et yemekten sıkılan birisiyseniz et öğününüz için müthiş bir alternatif. Izgara et+salata+ekmek yerine bol sebzeli 2 yumurtadan yapılmış omlet sıkışık zamanınızda hayatınızı kurtaracak. Ben özellikle mantarlı ve ıspanaklı omlete bayılıyorum. Tarifim şöyle; 3-4 adet mantarı temizleyip ince ince doğrayın. Tavanıza 1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağı dökün. Mantarlarınızı ilave edip tavanızı bir kapak yardımı ile kapatın. Mantarlar 5-10dk içinde pişecektir. Üzerine 2 adet çırpılmış ve baharatlanmış yumurtayı ilave edin. Kapağını kapatarak 5 dk daha pişirin. 15dk içinde omletiniz hazır. Kalorisi mi? kullandığınız malzemeye göre biraz değişir ama asla 200kkal’den fazla değil. 
 Yukarıdaki resim diyet yapan birsi için sabah kahvaltısı örneği. Porsiyonlar tam olarak bu şekildeyse korkmanıza gerek yok. Hem lezzetli hem de düşük kalorili bir kahvaltı seçeneğidir. Fotoğraftaki omlet 1 avuç ıspanak ve 1 yumurta ile yapılmış yağsız omlettir. Süt fincanı ise yaklaşık 150ml süt alan bir fincan.

Mercimek köftesinin diyete son derece uygun olduğunu biliyor muydunuz? Çünkü içinde sadece mercimek, bulgur, sebze, salça ve az miktarda yağ var.  diyetlerimde baklagilleri sıklıkla kullanırım. Yani en azından haftada 1-2 defa nohut veya kurufasülye veya yeşil mercimek veririm. Bu alternatifin birini mercimek köftesi ile değiştirmenin de hiçbir zararının olmadığını net olarak söyleyebilirim. Bir öğle yemeği yerine, iri sıkım yaparsanız 4-5 adet, benim yaptığım gibi minik minik yaparsanız da 8-9 adet mercimek köftesini  rahatlıkla yiyebilirsiniz. Her birini 1 adet  marul yaprağına sarın. Yanına da 1 bardak ayran yapın.isterseniz boş isterseniz de acı bibere batıra batıra yiyin. 


Diyet acı çekmek için yapılmaz. Diyet keyif ala ala zayıflamak için yapılır. Benden size ufak bir dipnot olsunJ

Hiç yorum yok: